Skip Ribbon Commands Skip to main content
Help (new window)
University of Balamand > Academics > Faculties > Faculty Of Health Sciences > Community Engagement > Partnerships & Collaboration

Partnerships & Collaboration​​

​​​Benta Pharma Industries (BPI) and the University of Balamand (UOB) have recently entered  into a cooperation agreement in the field of Therapeutic Biotechnology to train and develop capacities of UOB students at the Faculty of Health Sciences. Mr. Bernard Tannoury, CEO & Chairman of BPI and Dr. Nadim Karam, Dean of the Faculty of Health Sciences and Vice President for Health and Community relations, signed the agreement at BPI headquarters in Dbayeh, in the presence of colleagues from the Medical Laboratory and Clinical Laboratory Sciences Programs​.







Mr. Tannoury said that BPI will put its facilities and equipment at the services of UOB students   and will expose them to various practical areas within the biotechnological and the pharmaceutical industry. Mr. Tannoury stressed that BPI is a unique and advanced facility in the Arab world regarding the manufacturing of biological and therapeutic biotechnological products; especially that BPI has acquired the best international quality certifications.

Dr. Karam emphasized the importance of the collaboration with BPI, since it will provide UOB students with scientific and practical trainings concerning the latest technologies in Therapeutic Biotechnology in addition to developing mutual scientific research and cooperation.

وقّع مصنع "بنتا" للصناعات الدوائية (Benta BPI) وجامعة البلمند (UOB) بروتوكول تعاون مشترك من أجل توسيع الخبرات في مجال الصناعة الدوائية البيوتكنولوجية والإفساح في المجال أمام طلاب كلية الصحّة العامة لقضاء فترة تدربية تطبيقية في مصنع "بنتا" المتطوّر.​
جرى الاحتفال في مقرّ المصنع في ضبية، ووقع الإتفاق رئيس مجلس الإدارة-المدير العام لـ"بنتا" برنارد تنوري، وعميد كلية الصحّة العامة وعلومها في جامعة البلمند الدكتور نديم كرم.
وعبّر تنوري عن فخره بإقامة هذه الشراكة، وأضاف أن "بنتا" ستسخّر كافة جهودها لتقدّم لطلاب كلية الصحّة العامة وعلومها المعرفة التطبيقية اللازمة في مجال البيوتكنولوجيا والصناعة الدوائية، مع العلم ان مصنع "بنتا" هو فريد من نوعه في العالم العربي وذلك لتطوره ولقدرته على تصنيع الأدوية البيولوجية والأدوية البيوتكنولوجية على السواء. كما أكّد تنوري أن مصنع "بنتا" يطبّق كل المعايير الدولية في عملية الإنتاج، وهو مصنع معتمد لدى العديد من المؤسسات العالمية.
أما كرم، فردّ مؤكّدًا أهمية التعاون مع "بنتا"من أجل تطوير فرص التعلّم التطبيقية والعلمية للطلاب ونفعيل شراكة هادفة لتعزيرالتفاعل العلمي والبحث العلمي المنتج.
والجدير بالذكر أن البروتوكول الموقعّ مع جامعة البلمند هو الرابع من نوعه. إذ سبق لـ"بنتا" أن وقّعت ثلاث إتفاقيات أكاديمية مع الجامعة اللبنانية والجامعة اللبنانية-الأميركية وجامعة بيروت العربية. كما تسعى "بنتا" إلى تأمين فرص التعلّم والتخصّص للطلاب في الصناعة الدوائية، وتعمل على ترسيخ العلاقات مع الجامعات بهدف تطوير الأبحاث والدراسات العلمية والدوائية المشتركة.
​​​​
facebook    LinkedIn    youTube    Social Media
University of Balamand,
Balamand Al Kurah,
Lebanon

Tel:  +961-6-930250
Fax: +961-6-930278