Skip Ribbon Commands Skip to main content
University of Balamand > News > Spreading Innovation in Schools

Spreading Innovation in Schools

Spreading Innovation in Schools
The Department of Education at the University of Balamand, in partnership with “Le Collège National” (Minieh) organized on Tuesday, October 10th , a conference for school teachers and parents on “Innovative Teaching Approaches” , and more precisely on the concept of “flipped classroom”.

Following a welcoming speech from the director of “Le Collège National” (Minieh), Ms. Khadija Kassem, Dr. Aida El Soufi explained the concept of “flipped classroom”, its characteristics, its methods of implementation and its impact on the teaching and learning process.

Myriam Chbib and Hiba Hamwi, Balamand Master students in Educational Technology, delivered a presentation on the EDPuzzle program aimed at creating interactive videos.

They emphasized the individualized and real-time follow-up of each learner and the possibility of visualizing the results for a complete class.

Following the conference, participants raised questions about the use of the technique of flipped classroom at school, and about the role of the educator and learner in this innovative approach.

French Version:
Le Département d’Education à l’Université de Balamand, en partenariat avec le Collège National (Minieh), a organisé le mardi 10 octobre 2017, une conférence sur les « Nouvelles approches pédagogiques » et plus précisément sur le concept de la « Classe inversée » à l’intention des enseignants de l’établissement et des parents d’élèves.

Après un mot de bienvenue de la directrice de l’établissement Madame Khadija Kassem, Dr. Aïda El Soufi a présenté le concept de la « Classe inversée », ses caractéristiques, les modalités de sa mise en application ainsi que son impact sur l’enseignement-apprentissage.

Deux étudiantes, Myriam Chbib et Hiba Hamwi, inscrites en Master Technologies Educatives (EDMM) au Département d’Education, ont présenté le logiciel EDpuzzle qui permet de créer des vidéos interactives. Elles ont surtout insisté sur le suivi individualisé et en temps réel de chaque apprenant et la possibilité de visualiser en direct les résultats pour une classe complète.

Après la conférence, le public a posé des questions concernant l’utilisation de la technique de la « Classe inversée » à l’école, les logiciels à utiliser et sur le rôle de l’enseignant et de l’apprenant avec une telle approche innovante.

facebook    LinkedIn    youTube    Social Media
University of Balamand,