Skip Ribbon Commands Skip to main content
Help (new window)
University of Balamand > Prospective Students > Registration Procedure for New Students

NEW STUDENTS
REGISTRATION PROCEDURE
SPRING 2019

I- Pre-Registration  January 17 and 18, 2019.

1. Lebanese students: Complete the CNSS formalities before January 17, 2019.

Non-Lebanese students: Complete the Medical Insurance Form before January 17, 2019 (including Lebanese students with dual nationalities and registered as non-lebanese).

2. Pay at the Bank, before registration, a non-refundable deposit (1,750,000 L.P.) deducted from the tuition fees, if registered. Have your receipt during registration.

3. Submit a Medical Report, Lebanese Baccalaureate or its equivalent to the Office of Admissions and Registration.

4. Pass by your advisor to get your courses registered and get your schedule printed out.

5. Deferred payment applications should be submitted to the Student Account Section.

6. Login to Student Information System (SIS) to print your payment slip, 72 hours following your pre-registration.
    (SIS credentials will be sent electronically two days following your registration)

II- Final Registration
      Pay at the Bank before January 23, 2019 as a deadline otherwise your pre-Registration will be cancelled.

III - Late Registration
       January 21 to 25, 2019
       A fee of​ 100,000 L.P. will be charged.

IV - Withdrawals
       If, for justifiable reasons, a student decided to withdraw after registration, fees are refunded according to the following policy:

Before the official beginning of classes ​75% of full tuition fees
​During the first week of classes ​50% of full tuition fees
​​During the second week of classes ​25% of full tuition fees
​After the second week of classes​ ​0% (The student will receive a grade of "W"
on all his courses and will be 100%
financially responsible.)

Nouveau Étudiants
PROCEDURE D’INSCRIPTION

PRINTEMPS 2019

I  - Première inscription   janvier 17 et 18, 2019.

1. Étudiants libanais : Compléter les formalités de la CNSS avant le 17 janvier 2019.

Étudiants non libanais : Remettre la fiche d’assurance médicale dûment remplie avant le 17 janvier 2019.
    Les étudiants libanais ayant une double nationalité, mais qui sont inscrits en tant que non libanais devront suivre la même démarche.

2. Payer à la Banque le montant de 1,750, 000 L.L. (non- remboursable). Il sera retiré des frais de scolarité en cas d’inscription définitive.

Soyez munis de vos reçus durant l’inscription

3. Remettre au bureau d’Admission et d’Inscription une copie conforme du Baccalauréat Libanais ou équivalent, ainsi qu’un certificat médical.

4. Passer au bureau de votre conseille d’orientation pour inscrire vos cours et obtenir votre emploi de temps imprimé.

5. La demande d’échelonnement des paiements devra être soumise au Bureau Financier – section Étudiants.

6. Retirer la fiche de paiement de système d’Information de l’Etudiant (SIS), 72 heures après l’inscription.
    (Les Information d’​Identification du SIS seront envoyées par voie électronique deux jours après votre inscription)
  II - Modalités de Paiement
           Régler les frais de scolarité à la Banque avant le 23 janvier  2019, délai de rigueur.
           Passée cette date, toute inscription sera annulée.

III- Inscription tardive
           Du 21 au 25 janvier 2019.
           Dans ce cas, les étudiants retardataires encourent une amende de 100,000 L.L.​​​​​​​​​​

IV - Retrait
       Si pour des raisons justifiables l'étudiant décide d'annuler son inscription, les frais de scolarité lui seront remboursés
       selon le calendrier suivant:

Avant le début officiel des cours ​75% des frais de scolarité
​Durant la première semaine de cours ​50% des frais de scolarité
Durant la deuxième semaine de cours
​25% des frais de scolarité
​Après la deuxième semaine de cours ​0% (la mention "W" figurera sur le relevé de
notes. L'étudiant sera entièrement responsable
des frais de scolarité 100%).

facebook twitter LinkedIn

Instagram,