UOB climbs to 2nd place in Lebanon according to the QS World University Rankings

UOB climbs to 2nd place in Lebanon according to the QS World University Rankings

The University of Balamand soared among the top 43% universities worldwide, moving up by 80 positions, and ranking second best university in Lebanon.

In addition to UOB’s adamant commitment to excellence in all facets of learning, this year’s progress is largely attributed to a strategic pro-active decision of President Elias Al Warrak to assess, benchmark and improve the university performance. He thus established the Office of Data and Institutional Research to leverage institutional data and implement a systematic data reporting methodology to improve performance and inform decision making. Moreover, and considering the seminal importance of international reputation through ranking, President Warrak’s decision to form a UOB Ranking Committee, with a clear mandate to develop a comprehensive strategy that particularly improves ranking, contributed to this pronounced leap.


جامعة البلمند تتقدّم 80 مرتبة عالميًا في تصنيف QS
وتحتل المرتبة الثانية بين الجامعات في لبنان
احتلت جامعة البلمند هذه السنة مركزًا متقدمًا بين الجامعات العالمية، وصعدت  80 مرتبة، لتدخل ضمن قائمة أفضل 43 % من الجامعات في العالم، فحلّت في المركز الثاني بين الجامعات في لبنان،  في تصنيف مؤسسة كيو أس البريطانية العالمية.
ويعود هذا التقدم اللافت في ترتيب جامعة البلمند إلى التزام الجامعة بالتميّز في التعليم إضافة إلى التخطيط الاستراتيجي لرئيس الجامعة الدكتور الياس وراق الذي اعتمد ثقافة التقييم والتطوير المستمر لأداء جامعة البلمند وإخضاعها إلى القياس والتحليل والتقييم، بشكل دوري.
 فقام  بتأسيس وحدة البيانات والأبحاث المؤسساتيةOffice of Data and Institutional Research  لتطوير الجامعة، ولجنة تعنى بالتصنيف. فتمّ جمع البيانات المؤسسية  عبر اعتماد منهجية منظمة ، من أجل  الاسهام في ارتقاء الجامعة وتطورها. 
كما تمّ  اعتماد أسس ومعايير استراتيجية، أسهمت في ارتقاء جامعة البلمند عالميًا و في القفزة النوعية في تصنيفها بين الجامعات.











​​