توزيع شتل على العائلات في عكار ضمن مبادرة أرضي أرضك

توزيع شتل على العائلات في عكار ضمن مبادرة أرضي أرضك

ضمن مبادرة أرضي أرضك ، قامت الرابطة اللبنانية لسيّدات العمل (LLWB)، بالتعاون مع قسم الهندسة الزراعية في كلية عصام فارس للتكنولوجيا بتوزيع شتل على 70 عائلة في منطقة عكار، في حرم جامعة البلمند في بينو عكار.
 
 وتهدف أرضي أرضك إلى تعزيز نظام الغذاء المحلي ، وتعزيز الاكتفاء الذاتي، وتشجيع المبادرات الزراعية المستدامة.
 
أشار عميد كلية عصام فارس للتكنولوجيا بالوكالة الدكتور ايلي كرم إلى أهمية هذه المبادرة التي تلعب دورًا فاعلًا في تنمية المجتمع، وتحفيز المزارعين على زراعة أرضهم، خاصة في ظل الظروف الراهنة التي كان لها انعكاسها على الاوضاع الاقتصادية والصحية والاجتماعية.
 
كما أضاف إلى أنه في ظل الظروف المعيشية الصعبة، من الضروري تعزيز الممارسات الزراعية المستدامة الصديقة للبيئة، والمعالجة الغذائية المبتكرة التي تربط الابتكار بالإنتاج التقليدي الأصيل.

Distribution of Seedlings to Families in Akkar as part of the Ardi Ardak initiative

The Agriculture and Food Engineering Department at the Issam M. Fares Faculty of Technology, in collaboration with the Lebanese League for Women in Business, distributed seedlings to 70 families in the Akkar region through the Ardi Ardak initiative.

This initiative aims to support small-scale producers with access to knowledge, resources, and marketing channels while offering urban consumers access to local healthy produce and promoting sustainable eco-friendly agricultural practices and innovative food processing linking innovation to traditional authentic production.

Dr. Elie Karam, Acting Dean of the Issam M. Fares Faculty of Technology, stated: "This initiative is of great importance as it plays an active role in the development of our society by supporting and motivating farmers to cultivate their land, especially in light of the current political and socio-economic turmoil.

Dr. Karam also added: “Under difficult living conditions, it is necessary to promote environmentally friendly sustainable agricultural practices and innovative food processing that links innovation with traditional production.”
 


 



​​